Inspirasi

Pelajar Disuruh Melukis Rasulullah, Gambarannya Amat Menyentuh Hati

Oleh Tim Tazkirah  •  9 Apr 2016

Video pendek dari Mokhtar Awards ini berkisar tentang kisah seorang pelajar Perancis yang diarah melukis Rasulullah SAW di dalam kelas selepas berlakunya serangan Charlie Hebdo pada January 2015 dan gambaran pelajar tersebut membuatkan gurunya terpegun.

“…the teacher did not let me speak when I wanted to explain to her. I can’t blame her. She’s probably never learnt to love someone she hasn’t seen. But me, I love you without seeing you…”

Kredit video: Mokhtar Awards


Kongsikan Video Ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan video ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Tim Tazkirah

Tim Tazkirah

tzkrh.com merupakan wadah untuk komuniti Islam saling berkongsi ilmu pengetahuan, pandangan dan pengalaman mereka sebagai satu peringatan untuk menjadi muslim yang lebih baik.

Kempen Dakwah Digital

Boleh Sumbangkan RM50 Untuk Dakwah?

Bantu kami untuk mengerakkan platform dakwah digital ini dengan menerbitkan konten-konten Islamik yang mampu menyentuh jiwa insan lain agar berubah menjadi lebih baik.

Langgan Siri Tazkirah

Dapatkan siri informasi islamik yang ringan dan santai terus kepada emel anda setiap minggu dengan mengisi emel anda di bawah.

Ikuti Kami