Ibadah

Nilailah Sekadar Mana Cintamu Kepada Allah

Oleh Dar Taibah Barakah  •  24 Nov 2015  •  1 min baca

Saidina ‘Abdullah bin Mas’ud Radhiayallahu ‘Anhu pernah berkata:

“Sesiapa yang suka untuk mengetahui sejauh mana dia menyintai Allah, maka lihatlah sekadar mana keadaan dirinya dengan al-Quran.

Sesiapa yang cintakan al-Quran, dia akan menyintai Allah. Hal ini kerana al-Quran adalah kata-kata Allah.”

Sahabat-sahabat yang dirahmati Allah,

#1 Sesiapa yang cintakan Allah, dia akan suka dan selalu membaca kata-kata Allah iaitulah al-Quran yang mulia.

#2 Justeru, jadikanlah bacaan al-Quran sebagai rutin harian sebagaimana rutin harian kita membaca WhatsApp, Telegram, Facebook dan sebagainya.

#3 Manfaatkanlah kemudahan aplikasi al-Quran di dalam smartphone dan pelbagai gajet yang boleh dibaca di mana-mana dan pada bila-bila masa dengan meraikan adab dan hukum yang berkaitan dengannya.

“Ya Allah, taufiqkanlah kami dan zuriat kami untuk sentiasa membaca al-Quran, memahaminya, menghayatinya dan melaksanakan isi kandungannya di dalam hidup kami.”


Kongsikan Artikel Ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan artikel ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Dar Taibah Barakah

Rajin berkongsi info-info dakwah di Facebook.

Kempen Dakwah Digital

Boleh Sumbangkan RM50 Untuk Dakwah?

Bantu kami untuk mengerakkan platform dakwah digital ini dengan menerbitkan konten-konten Islamik yang mampu menyentuh jiwa insan lain agar berubah menjadi lebih baik.

Langgan Siri Tazkirah

Dapatkan siri informasi islamik yang ringan dan santai terus kepada emel anda setiap minggu dengan mengisi emel anda di bawah.

Ikuti Kami