Inspirasi

Apa Yang Sebenarnya Membuatkan Diri Kita Jauh

Oleh Natirah Azira  •  30 Nov 2018

Sesekali cubalah kita renung ke dalam diri, apa sebenarnya yang telah membuatkan kita lupa kepada Allah.

Apa sebenarnya yang telah menjauhkan diri kita dari Allah.

Adakah kerana harta, kerja, orang yang kita cinta, keluarga atau tiadanya ilmu tentang Allah.

Hakikatnya, kita pernah berjanji di suatu masa dahulu bahawa tidak ada Tuhan yang akan kita sembah melainkan Allah. Jika hidup di dunia selama ini telah membuatkan kita lupa perkara itu, maka ini masanya untuk kita kembali mencari jalan pulang yang sebenarnya.

“Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku hanyalah untuk Allah SWT”


Kongsikan Video Ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan video ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Natirah Azira

Beliau merupakan graduan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia dalam bidang Al-Quran dan Sunnah. Pernah mendalami bidang Psikologi selama dua tahun dan sekarang sedang menyambung pengajian peringkat Ijazah Sarjana dalam bidang Kaunseling di Universiti Sains Malaysia.

Kempen Dakwah Digital

Boleh Sumbangkan RM50 Untuk Dakwah?

Bantu kami untuk mengerakkan platform dakwah digital ini dengan menerbitkan konten-konten Islamik yang mampu menyentuh jiwa insan lain agar berubah menjadi lebih baik.

Langgan Siri Tazkirah

Dapatkan siri informasi islamik yang ringan dan santai terus kepada emel anda setiap minggu dengan mengisi emel anda di bawah.

Ikuti Kami