Eksklusif

#15 – Checkpoint Ramadan: Puasa Terakhir

Oleh Natirah Azira  •  9 May 2020

Diam tak diam kita sudah melewati 15 Ramadan dengan sempurna.

Jika kita semak semula, adakah kita berpuas hati dengan amal ibadah kita setakat ini?
Adakah kita benar-benar bersedia untuk memperhebatkan lagi kayuhan usaha kita sehingga ke penghujung Ramadan?

Andai ini Ramadan kita yang terakhir, adakah kita sudah memanfaatkan Ramadan ini dengan sebaik-baiknya.

Diceritakan bahawa para sahabat Rasulullah SAW terdahulu sering berdoa enam bulan lebih awal untuk disampaikan ke bulan Ramadan, kemudian setelah enam bulan Ramadan berlalu pula, mereka berdoa agar segala amalan mereka di bulan Ramadan menjadi amalan yang diterima.

Allah telah menyampaikan kita di bulan Ramadan, maka hargailah peluang ini dengan sebaiknya.


Kongsikan Video Ini

Nabi Muhammad s.a.w berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan video ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.

Natirah Azira

Beliau merupakan graduan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia dalam bidang Al-Quran dan Sunnah. Pernah mendalami bidang Psikologi selama dua tahun dan sekarang sedang menyambung pengajian peringkat Ijazah Sarjana dalam bidang Kaunseling di Universiti Sains Malaysia.

Kempen Dakwah Digital

Boleh Sumbangkan RM50 Untuk Dakwah?

Bantu kami untuk mengerakkan platform dakwah digital ini dengan menerbitkan konten-konten Islamik yang mampu menyentuh jiwa insan lain agar berubah menjadi lebih baik.

Langgan Siri Tazkirah

Dapatkan siri informasi islamik yang ringan dan santai terus kepada emel anda setiap minggu dengan mengisi emel anda di bawah.

Ikuti Kami